Facturatie fout
Door een fout in onze administratie kan het zijn dat facturen voor periodieke diensten niet zijn gefactureerd. Dit probleem is gelokaliseerd en opgelost, wij zullen de niet gefactureerde diensten met terugwerkende kracht factureren.
Mocht dit om een groot bedrag gaan dan is betaling in termijnen in overleg mogelijk, neem hiervoor contact op met [email protected].
Onze excuses voor dit ongemak.
Opgelost: Storingen serverpark
Zoals u wellicht heeft gemerkt zijn er vandaag enkele storingen geweest met betrekking tot ons serverpark te Capelle a/d IJssel. Deze storingen zijn het gevolg van een UPS welke het opnieuw heeft begeven. Besloten is om de UPS per direct uit de installatie te halen om de stroomtoevoer weer stabiel te krijgen.
Momenteel wordt er met man en macht gewerkt aan voorbereidingen om aankomende nacht de installatie om te leggen en direct een nieuwe by-pass kast in gebruik te nemen. Om deze werkzaamheden veilig uit te voeren is het noodzakelijk dat aankomende nacht opnieuw alle servers worden uitgeschakeld.
We zullen zelf vannacht ter plekke aanwezig zijn om eventuele problemen zo spoedig mogelijk op te vangen. De precieze tijd van de werkzaamheden is nog niet bekend maar dit verwachten wij binnen circa 2 uur te kunnen melden via onze website. Tevens zullen we de hele avond en nacht beschikbaar zijn per telefoon voor vragen mbt de werkzaamheden. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Update 18:54
Het volgende bericht kregen wij zojuist van GrafiX:
Aankomende nacht zullen wij om 01:00u beginnen met het aansluiten van de by-pass kast. De werkzaamheden mbt. kabelwerk zullen voor zover mogelijk vooraf worden uitgevoerd waardoor we de downtime tot een minimum kunnen beperken.
Om 01:00u zullen wij de stroom naar uw server afsluiten. Van 01:00u tot 02:30u zal de by-pass worden aangesloten op de installatie. Nadat dit is afgerond zullen er eerst verschillende tests gedaan worden voor wat betreft het schakelen van netspanning naar generator en viceversa.
Tijdens de installatie van de by-pass zal tevens de huidige hoofdverdeler worden afgekoppeld en zullen 2 nieuwe separate hoofdverdelers worden geplaatst. Hierop zullen de huidige afgaande A- en B-feed velden separaat van elkaar worden aangesloten. De subverdelers op de servervloeren krijgen voortaan een nieuwe voeding vanaf 2 fysiek verschillende verdelers.
Omdat het kabelwerk voor het omleggen van de subverdelers niet kan worden voorbereid zal hier de nodige tijd in gaan zitten. Naar verwachting zullen de subverdelers vanaf 02:30u stuk voor stuk worden aangesloten en opgestart. Naar verwachting zullen we per half uur een subverdeler online brengen ( in totaal zijn er 3 stuks A-feed en 2 stuks B-feed subverdelers ).
Wij betreuren de uitval van deze middag ten zeerste. Tijdens deze uitval is wel meer zicht gekomen op de mogelijke oorzaak. Mede daarom is er besloten om de huidige UPS niet direct terug in gebruik te nemen. De oorzaak van de uitval afgelopen zaterdag is zeer waarschijnlijk gelijk aan de oorzaak van vandaag.
Update 22:49
Op dit moment zijn er twee medewerkers van EK-Hosting aanwezig in het GrafiX datacenter om te ondersteunen bij de werkzaamheden. Meerendeel om onze eigen racks uiteraard weer volledig functioneel te krijgen na het onderhoud. Wij zullen onze uiterste best hiervoor doen.
Update 10:30
Het volgende bericht kregen wij zojuist van GrafiX:
De werkzaamheden van vannacht zijn succesvol afgerond. Momenteel is de stroom installatie voorzien van een nieuw By-Pass systeem alsmede twee nieuwe hoofdverdelers voor de separate A- en B-feeds.
De werkzaamheden zijn gestart om 01:30u. Om 03:45u werd de stroom via de By-Pass opnieuw ingeschakeld waarna de subverdelers stuk voor stuk zijn aangezet. Om 04:00u waren alle servers weer voorzien van een stroomtoevoer.
De komende dagen zal de UPS worden gecontroleerd op correcte werking. De stappen die hieruit voortvloeien zullen aan u worden medegedeeld.
Door afgelopen nacht de nieuwe By-Pass in gebruik te hebben genomen, kan deze UPS na controle - of een hele nieuwe unit - probleemloos in de bestaande installatie worden geplaatst.
Voor nu wil ik iedereen bedanken die zich met man en macht heeft ingezet en ons uitstekend hebben geholpen. We hebben zeker een 15 paar extra helpende handjes gehad en dit wordt absoluut zeer gewaardeerd! Ondanks de ellende die wij met z'n allen ervaren hebben mogen wij klaarblijkelijk nog altijd vertrouwen op begripvolle en trouwe relaties. Dat verdient absoluut een pluim.
Verhuizing voltooid
De verhuizing is afgerond, alle servers draaien momenteel in Grafix te Capelle a/d IJssel. Het is echter niet verlopen zoals wij hadden verwacht.
Er waren namelijk enkele problemen met onze aanmelding bij We Dare te Rotterdam waardoor wij relatief lang moesten wachten voordat wij in het datacenter konden komen. Nadat wij met enkele servers van onszelf (secundaire dns en backup servers) naar GrafiX waren afgereden bleek daar de verbinding nog niet actief te zijn. Hierop moesten wij enige tijd wachten voordat dit rond was, in deze tijd hebben wij de nieuwe racks zover mogelijk ingericht. Nadat de verbinding in orde was (inmiddels ongeveer 04:00 uur) hebben wij de eerste colocatie servers opgehaald uit Rotterdam om vervolgens te plaatsen in de nieuwe racks. Het bleek echter dat de server rails allemaal aangepast moesten worden, dit heeft erg veel tijd gekost gezien het om meer dan 60 servers gaat.
Na enige keren op en neer gereden te zijn naar Rotterdam hadden we eindelijk alle servers in GrafiX staan (rond 12:00 uur). Niet allemaal al in de racks maar grotendeels wel. Enkele servers gaven echter problemen welke we handmatig op moesten lossen, ook hiermee waren we druk. Uiteindelijk kwam alles tot zijn recht en omstreeks 13:00 uur hebben we de laatste servers in het rack geplaatst. Het meeste draaide rond dit tijdstip weer, enkele servers welke problemen gaven zijn wij sindsdien druk mee bezig geweest om deze 1 voor 1 weer werkend te krijgen. We zijn verder gegaan met het oplossen van problemen tot ongeveer 7 uur toen alles bleek te werken waarna we uiteindelijk na meer dan 24 uur zonder slaap naar huis konden.
We snappen dat alles veel te lang heeft geduurd, door omstandigheden hebben we de gehele verhuizing met slechts 2 medewerkers moeten uitvoeren, we hebben er echter alles aan gedaan om alles zo spoedig mogelijk in orde te maken. Indien u momenteel nog problemen ondervindt met uw diensten, neem dan contact met ons op. Wij zullen ook vandaag per telefoon bereikbaar zijn. Wij bieden bij deze nogmaals onze oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak.
Enkele fotos van de nieuwe racks kunt u vinden via http://fotos.ek-hosting.nl/
Verhuizing
Wegens enkele wijzigingen in het datacentrum waar onze servers zich momenteel bevinden, hebben wij besloten om ons serverpark te verhuizen naar het GrafiX datacentrum te Capelle a/d Ijssel. Dit besluit is genomen doordat wij op deze manier geen ip-adressen hoeven te wijzigen en zodoende de verhuizing een stuk vlotter zullen kunnen afronden. Tevens zullen wij daar over dezelfde lijnen beschikken, zodat de capaciteit hetzelfde blijft.
De verhuizing staat geplanned in de nacht van 29 op 30 augustus. Uiteraard zijn wij momenteel druk bezig de verhuizing voor te bereiden zodat deze vlekkeloos kan verlopen. Helaas zal er enige downtime mee gepaard gaan, maar zoals altijd zullen wij deze tot een minimum beperken.
Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag.
EK-Hosting 3 jaar!
Op 4 augustus 2005 hebben wij ons ingeschreven bij de kamer van koophandel en sindsdien leveren wij internet diensten tegen betaalbare prijzen.
Sindsdien is er veel gebeurd, zo zijn wij uitgegroeid van 1 server naar maarliefst 2 volle racks. Ook aankomend jaar staan er weer enkele dingen op schema en zullen wij verder gaan met het verbeteren van onze diensten.
Wij willen alle klanten hiervoor bedanken, op naar het 4e jaar!
Actie: Dankzij ons 3 jarig bestaan geven wij 10% korting op elke bestelling, u dient hiervoor de kortings code: EKH3Y in te vullen tijdens het bestellen. Deze actie is geldig tot 1 september 2008 en eenmalig per klant.
Webserver 1
Doordat de hardeschijf van webserver 1 niet volledig naar behoren meer werkt hebben wij besloten deze morgen te vervangen. Door deze vervanging kan het zijn dat uw website tijdelijk niet of slecht bereikbaar is. Uiteraard doen wij er alles aan om het zo spoedig mogelijk te laten verlopen. Het onderhoud zal tegen de middag worden uitgevoerd.
Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag.
Update: De vervanging is gelukt, we hebben een nieuwe hardeschijf in webserver 1 geplaatst en alle backups teruggezet. Alles zou op dit moment weer naar behoren moeten werken.
Het kan echter zijn dat enkele permissies op mappen/bestanden zijn gereset door het terugzetten van de backup, u dient deze handmatig even opnieuw in te stellen. Mocht het u niet lukken of heeft u andere problemen hebben dan horen wij dit graag.
Opgelost: Storing webserver 2
Door problemen met de load van webserver 2 zijn wij van plan deze week de server opnieuw te installeren met een andere nieuwe hardeschijf.
Wanneer wij dit onderhoud precies zullen uitvoeren is nog niet bekend maar de klanten zullen hiervan per e-mail bericht krijgen.
Hopende u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.
Update: Na lang werken is het dan toch gelukt. De webserver is weer online en alles zou weer naar behoren moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan even een e-mail naar [email protected]. Wij zuller hier dan zo spoedig mogelijk naar kijken.
Onderhoud
Middels dit bericht willen kondigen wij onderhoud aan door een van onze fiber leveranciers. Hieronder het officiele bericht van de leverancier:
---
Dear Valued Customer,
Eurofiber has scheduled maintenance activities from 4-4-2008 (00:00)
till 4-4-2008 (06:00) with reference PA-38001.
---
Uiteraard hebben diegene die niet over Eurofiber verbinding maken geen last hiervan. Hopende u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.
Update: Onderhoud is met succes uitgevoerd. Reacties (0) - Geplaatst door E.S. Kosters op 1-4-2008
Door een tot op heden onbekend probleem is er naar een gedeelte van onze klanten een e-mail gestuurd met daarin een klein bericht.
Op dit moment zijn wij bezig met het achterhalen waar dit bericht vandaan is gekomen en hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Wanneer wij meer weten zullen wij dat hier bekend maken. De link in het bericht is overigens niet schadelijk.
Bereikbaarheid
Bij deze willen wij melden dat wij aankomende week (maandag 11 februari tot en met vrijdag 15 februari) telefonisch minder bereikbaar zijn. Ook zal de e-mail met enige vetraging worden verwerkt.
Wij vragen u enkel voor noodgevallen telefonisch contact op te nemen.
Onze excuses voor dit ongemak.
Update: Momenteel zijn we weer volledig inzetbaar en te bereiken.
Pagina: < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 >